انا زي الفل

ذكرياتي 29

اكتر حاجة ما كنتش باحبها في الحمام هو الصابون لما يدخل في عيني و يحرقني و زمان مكانش فيه جونسون اللي بيحافظ على العيون ، هو كان جونسون بس ، ولكن كان فيه برضه صابون النابلسي شاهين و ده ممكن تسألوا امهاتكم عليه ، صابون بزيت الزيتون و أنا الصراحة ما كنتش باحبه خالص ، كنت باقرف منه لأنه مكعب زي صابون المواعين بس لونه أخضرو ما لوش ريحة زي الشامبو ولكن سيدات زمان كانوا بيوصوا بعض على الصابون بتاع النابلسي منهم لله و أنا عيوني تحرقني و مكانش الصابون اللي بزيت الزيتون بيخلي شعري احسن ومادام عياط بعياط على الأقل الشامبو ريحته أحلى
المهم ان أخويا الكبير كان بيكره الدش و الحمام علشان الصابون اللي بيحرق العيون و كانت كلمته الشهيرة قبل كل حمام
انا زي الفل
و يعيط و يجري و يزن ويقول
أنا زي الفوووووول ل ل ل ل
ولكن في النهاية هو الحمام زي ما هو و فل والا ياسمين مسيرك تدخل الصابون في عينيك لغاية لما تبقى فل الفل

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ