افلام كاوبوي في اسكندرية



خالتي العزيزة كانت ساكنة بجوار القطر وكانت ما تسمحش لنا نطلع البلكونة وكان ممنوع عندها حاجات كتير ، يعني ممنوع ندخل حمام الأب و لا نيجي جنب اوضته وكنت باخاف من زوجها خوفي من الاسود ، وعلى الرغم من ان ستات زمان كان لازم يسيبوا مسافة بين الأب و الأولاد ، لكن بابايا كان حاجة تانية ، أنا كنت باستنى يوم الجمعة الصبح علشان أقعد على سريره و يضحك معايا و مع اخواتي لكن جوز خالتي لا
ده قصة لوحده
المهم ان انا كنت باحب اطلع السطوح عندهم في فيلتهم في محرم بك
للاسف اتهدت و بتتبني عمارة
علشان الفيلا بتبص على قضيب السكة الحديد و القطر بيعدي و يطلع بخار كتير جدا والله عاصرت القطر بالبخار
مش افلام الكاوبوي بس
وبقى نفسي في حاجة واحدة اعملها قبل ما اموت
ان اعدي من النفق بتاع محرم بك ساعة ما يكون القطر معدي من فوقي
ولأن بابايا هو اللي بيكون سايق فمش معقول اقول استنى تحت النفق لغاية لما القطر يعدي
اللي حصل ان مرة حصلت بعد وفاة جوز خالتي بسنين و كنت في الكلية وانا سايقة العربية ولقيت فيه قطر عند نفق الابراهيمية بيجري فوق النفق و انا جبت الميت كيلو علشان اوصل للنفق وابقى تحت القطر وهو معدي
الصراحة بعد السنين دي كلها انا حققت واحدة من امنياتي ولكن اقولكم الصراحة
انا ما حسيتش بأي اختلاف
انا قبل ما اعدي من تحت القطر زيي انا و انا ما عداش علي القطر
مش باتغير حافضل زي ما انا
كوكا هانم صاحبة البلوج

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ