احب امشي في الضلمة



ذكرياتي 40
كل واحد مننا كان بينبهر بمهنة معينة و أغلب الأطفال بينبهروا بالضباط ، أو العساكر ، لكن أنا كنت طول عمري بانبهر جدا جدا جدا بالراجل البلاسيير اللي بيقعدنا في السينما
يا بخته
دايما معاه كشاف و بيمشي في الضلمة وهو مش هامة و الاهم من كل ده انه حافظ ارقام الكراسي كلها ، يعني ذاكرة حديدية و بعدين يعرف لو حد قعد في حتة غلط و من حقة يقومه و يقعد اللي على مزاجه
كنت برضة باحب اتفرج على الستات اللي بتبيع التذاكر و معاها قلم عريض و قدامها خريطة للسينما و تعلم على الكراسي بحروف xxx وبعدين بثقة كدة تروح كاتبة الأرقام على ضهر التذاكر و الراجل البلاسيير مستني يدخلنا السينما
واو
وااااو
كنت لما احب العب لعبة ترفع من معنوياتي اروح اقطع ورق ابيض و اعمل تذاكر و افضل اكتب الارقام .
مش حاقولكم على اليوم اللي عرفت فيه ان الصفوف لها حروف بتتعرف بيها وان الراجل البلاسيير بيقرا الرقم بتاع الكرسي بسهولة وساعتها نزل من عيني و لقيته انسان عادي جدا لا يتميز عني بشئ
انا دلوقتي مهندسة قد الدنيا لكن نفسي يبقى دايما معايا كشاف و امشي بيه فيه في الضلمة
هل دي من عقد زمان و الا رغبة في التميز و الا خوف مرضي الله اعلم

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ