شخصيتك من خصلة شعرك

ذكرياتي 11
طول عمري احب احتفظ بذكرياتي مع اصحابي وعيلتي و انا في اعدادية جاتلي فكرة جميلة ، جبت كراسة ملونة و حطيت لكل صفحة من صفحات الكراسة اسم واحدة من اصحابي و قررت اني آخذ خصلة من كل واحدة من اصحابي و احطها و معاها صورة و ذكرى من ذكرياتي معاها ، المهم اني بقيت ماشية في المدرسة و معايا مقص و اول ما واحدة تكلمني و اشعر انها تنفع تبقى صاحبتي اقول لها ممكن خصلة من شعرك ، و توافق و آخذ الخصلة و احطها في الكراسة
في يوم كان عندي واحدة صاحبتي تركية و شعرها ليس جدا جدا و يوصل لغاية نصف ظهرها و كنت حقيقي باحبها و الله يعلم قد ايه غيرت في البنت دي من كتر برائتها و قلت لها ممكن آخذ خصلة ووافقت و كانت عاملة ديل حصان و انا اخذت المقص و قصيت من ديل الحصان من ورا قال ايه علشان ما يبانش
تاني يوم لقيتها قاصة شعرها و مخصماني و انا مش عارفة السبب و في الآخر لقيت ان الخصلة اللي اخذتها و هي كانت حوالي 10 سم على الأقل لما فكت ديل الحصان كانت في نصف شعرها بالضبط و بالتالي كان لازم تقص شعرها على الأقل 10 سنتي علشان يبقى قد بعضة و مامتها قالتلها البنت دي بتغير منك موت و قصت شعرك علشان تعمل لك عمل و قصة طويلة لا تتسم بالبراءة بالمرة
ولغاية دلوقتي لما تشوفني البنت دي تجري مني لدرجة انها في وقت من الأوقات اكتشفت انها جارتي و فرحت جدا لاني حاشوفها و لما عرفت اننا جيران ما بقتش اشوفها نهائي ، غالبا باعت الشقة و الا حاجة

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ