العمرة والا النجع

زلت مع البنات اشتري خامات للشغل وواحدة منهم كلمت الشيخ رجب على جنب وبكسوف وفي الاخر عرفت منه طلبها
البنت العروسة ما جالهاش شبكة دهب وبالتالي يوم الفرح حتبقى مكسوفة وكانت صاحبتها عايزة تجيب لها حاجة دهب صيني شكله زي الطبيعي علشان ما تتكسفش قدام عيلتها وعيلةجوزها
اخذتها ودورنا على دهب صيني لقيت محل
اشترينالها غويشة وخاتم وجبت للبنات خواتم كل واحدة تختار اللي هي عايزاه
واحدة منهم قالتلي انا مش حالبسه الا في في فرحي
التانيين كاني باجيبلهم شبكة بحقيقي او خواتم حقيقية
الفرحة اللي شفتها معاهم عيشتني احلى يوم
صاحبتها قالتلي ده احلى يوم عندي
العروسة حتفرح لما اوريها الغويشة
الموضوع كله لم يتعدى عدد من المئات التي يمكن ان تدفعها في سوبرماركت لشراء شوية مقرمشات والا سندويتشات
الفرحة مش فلوس
الفرحة انك تعرف ايه اللي يتجاب امتى
ان شاء الله المكافآت بتاعة البنات دي حتكون من هذا الصنف طالما بيسعدهم قد كدة
انا من يومين جوزي كان بيكلمني على العمرات وازاي بقت غالية
قلتله انا باروح اعمل العمرة في نجع العون وبارجع غاسلة كل ذنوبي وجايبة فرحتي
انا لما باشوف البنات وهي بتتعلم وبتفرح وبتنتج بابقى اسعد ما يكون
المفروض اننا نغير فكر العمرات بالعمل الخيري
والله فيه بركة جميلة

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ