انت بتموت في مين

فيلم شفته ايام ثورة يناير لواحد حاخام بيكلم الرعية بتاعته وبيقول ما معناه
شفتوا المصريين اللي في الميادين
دول ما يجوش ناحيتنا
دول لو وصلوا ياكلونا
لازم نخليهم بعيد عننا
والحمد لله شكل الوصية بتاعته بتتنفذ
ادي احنا ملهيين في نفسنا
اللي بيموت في اخوانه لدرجة انه مش شايف غيرهم
واللي بيموت في الجيش لدرجة انه مش شايف غيره
واللي بيموت في نفسه ومش شايف غيرها
واللي بيموت من الجوع ومحدش شايفه
واللي بيموت من التسمم ومحدش عارف
المهم كل ده يكون بعيد عن تل ابيب او تل افيف يا خبيبي

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

مين عايز شكولاته الا كوكا

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

يامرايتي يا مرايتي