شايفاااااااااااااك

كنت باتفرج على مسرحية فؤاد المهندس انا وهو وهي واضحك ملئ قلبي من كلمة شايفااااك عندما كان يتلصص عليها وتعبيراته وتكرر هذا المشهد عندي في البيت
كنت امنع اولادي من تكرار الكلمات لو كانت غير مهذبة او مقرفة او غير لائقة
وفي يوم ارادت ابنتي ان تكرر كلمتان وجدت المتعة في انهما متناغمتان وفيهما تكرار
فوجدتها بجواري وهي تقول
كدة صراصير ... كدة برابير
وكررت الكلمات وهي تغني وفرحانه لانها استطاعت ان تجد تناغم
واسقط في يدي
قلتلها الكلام ده مقرف ما تقوليهوش
وكل ما اسكت شوية تروح مكررة
كدة صراصير ... كدة برابير
وكررت الامر بشدة ما تقوليش الكلام المقرف دة
نظرت لي نظرة كلها معاني وقالتلي ممكن اخرج برة الاوضة
طبعا سؤال يحمل كل ما تفكر فيه
ابتسمت وقلتلها طبعا
اول ما خرجت من الاوضة استنيت دقيقة ورحت قايلة بصوت عالي
مش قلتلك تبطلي تقولي الكلام المقرف ده
كان اجمل منظر وهي راجعة وعينيها واسعة تقريبا واخده نص وشها
ومخضوضة جدا وقالتلي انتي سمعتي ازاي ده انا كنت باقولها في سري
وكان شكلها اجمل ومضحك اكتر بكتير من فؤاد المهندس ساعة ما شويكار بتقول له
شايفااااااك

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ