كل الناس عندها توأم بس هي مش واخده بالها

اول خلفتي بنت وكانت بنت جميلة ورقيقة واخلاقها عالية وبتسمع الكلام وذكية وحافظة قرآن في سن 3 سنوات تقريبا بتاع عشر سور من قصار السور وحاجات كتير ماشاء الله الى ان رزقني الله بلود فانتكست انتكاسة عجيبة
دلع واهمال ورغبة تدميرية شديدة لكل ما بنيته في الماضي السحيق لما كانت هي بس اللي معايا
الفرق بينهم 3 سنوات بس مش كتير ولكن انا كنت حاسة انها قدي وبتتكلم بثقة وهدوء ولما جاء ابني بقت بتستعبط معظم الاوقات ولاني مربياها على الخيال الواسع والحكايات فقررت اني اجيبلها محفز في البيت
وهي اسمها ماهينور فالمحفز اسمه ماهيتاب
وبالتالي في اي مرة الاقيها مش عاجباني وبتتصرف بطفولية وبتقلد اخوها اقولها
ماهيتاااااب
روحي نادي ماهينور من جوه
واكمل للي قاعد معايا
اصل انا عندي توأم ماهينور الشاطرة الامورة النظيفة الذكية وواحدة تانية اسمها ماهيتاب اللي انتو شايفينها
مبهدلة ومش مسرحة شعرها وبتتصرف زي الاطفال
هي طبعا سامعاني
تروح جري تسرح شعرها وتلبس اجمل ما عندها وتغسل وشها وتيجي
هاي مامي انا ماهينور
اقولها سلمي على طنط لحسن ماهيتاب بوظت الدنيا من شوية وطنط كانت فاكرة انها هي بس اللي بنتي
واقعد اشكر في ماهينور وهي تستمر في التمثيل
وفي الكلية اول سنة اتعرفت على زميلة لها اسمها ماهيتاب
بنت زي العسل وطيبة ورقيقة جدا ودمها خفيف واول ما بنتي شافتها قالتلها
انت ماهيتاب
التوأم الشرير بتاعي
على فكرة الموضوع ده بينفع مع اولاد كتير جربوا تجيبوا توأم وهمي لكل عيل من عيالكم حيظبطه

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ