الاطفال مش لازم تضحك

جارتي الحبيبة كان عندها ولدين وانا كان عندي ولد وبنت وكنا بنتقابل في اي بيت فينا عشان الاولاد تعلب مع بعض
ابن جارتي كان حبوب قوي وبحبه وفي مرة كان بيلعب مع بنتي ولقيته جاي بيقول لي نفسي ياطنط اعيش فوق الدولاب
استغربت وعرفت من جارتي انها كل ما تخاف على حاجة في البيت او لعبة تحطها فوق الدولاب وبالطبع رحت بيتهم وبصيت فوق الدولاب وما عرفتش انزل لمدة ساعة بالعب بالحاجات اللي فوق (باهزر لحسن تصدقوا)
وفي يوم كنت قاعدة انا وهي بنفتح قلبنا لبعض وسمعت اولادها بيضحكوا وابتسمت لاني باحب الضحك لما يكون من القلب ولكن
لقيت جارتي بتتنطط وتلف حوالين نفسها وهي بتصرخ
بيضحكوا ، الاولاد بيضحكوا
لما لقيتها متكهربه قلتلها مالك فيه ايه
قالت مصيبة
انا اولادي مش بيضحكوا الا لما يعملوا مصيبة
جريت انا وهي جوه لقيت ابنها واقف على شنطة سفر طلعوها من تحت السرير عندي
قلتلها دول بيلعبوا
قالتله اخوك فين
قالها جوه
وقعد يضحك
بسرعة فتحنا الشنطة وكان الولد لونه اصفر محمر على زراق
المهم انها عدت على خير
ولكن من يومها لو اولادها عندي وبيضحكوا اجري اشوف المصيبة وكانوا كالتالي
- بيدهنوا بنتي كلها بكريم الشعر
- بيدهنوا الدواليب بدهان الاحذية الاسود
- بيوزعوا الشامبو على سجادة حجرة النوم
- بيحطوا الزرع في جردل المسح
- بيغسلوا نفسهم بشطافة الحمام
ومن ساعتها وانا قررت ان الاولاد مش لازم تضحك

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ