#اسخر_من_نفسك_قبل_الاخرين

حاحكيلكم موقف لطيف
عائلة والدتي تتميز بالطول وفيه برضه جينات طول في عائلة والدي ولكني اقصر واحدة في اسرتي
كانت بالنسبة لي دي نقطة اسخر فيها من نفسي وكنت دائما ما اقول
القصير مكير واحيانا القصر قيمة
ودي عادتي اني اسخر من عيوبي قبل ان يسخر منها الآخرون
وفي يوم كنت في الكلية ومعايا مجموعة من البنات في دفعتي وبتكلم وفي النصف جاء موضوع جعلني اشير الى ان القصر قيمة وان القصير مكير وفوجئت برد فعل احدى الفتيات
بصت لي وقالتلي علشان ما انتي طويلة بتتريقي على القصيرين
نظرت ووجدتني اطول واحدة في البنات
اوووو
هي جت فيكم
انا اقصد نفسي
العبرة من القصة دي انك لما تحط نفسك في قالب بتصدقه
ما تفتكرش ان اللي ينطبق عليك في حاجة ينطبق عليك دايما
اطلع برة ثوابتك وانظر حتلاقي كل حاجة بتتغير
#القصر_حيفضل_قيمة_بالعند_في_الطوال
#اسخر_من_نفسك_قبل_الاخرين
#صفاتك_تميزك_ولا_تعيبك
#تحيا_جمهورية_القصيرين
#انا_قصيرة_حتى_لو_اطول_منك

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ