صمغ مصر

هي دي مصر
دكتور يودي مريض لمستشفاه ليكسب من ورائه ويطرده بمرضه حين يعلم بعدم جدواه المادي
قصاد
قلوب رحيمة تساعد بلا حساب وبكرم وحب و إنكار ذات في الخير
طبعا موقف امبارح كان قاسي على قلبي خصوصا أنني دائما ما كنت أضع قلبي في شرنقة لابعدها عن كثرة الانفعالات وهذا ما انجح عملي الخيري ولكن موضوع السيدة منى طارق اللي اتبهدلت لدرجة ان حياتها مهددة فقط لان الطبيب تأكد من انها لا تمثل له مصدر مادي على الرغم ان ربنا بيبعث للناس بلا حساب وكان ممكن لو تكمل في المستشفى تدفع لان من امبارح واحدة صاحبتي لها قلب دهب عمالة تطمني على ان المصاريف ان شاء الله حتتدبر
ده مسارك في الحياة
هل انا بتاع ربنا
هل انا بتاع دنيا
ولكن ان شاء الله تعدي عليها الليلة والجلطة ما تتحركش وتروح تتعالج ولما تخف اخليها تروح للدكتور المشهور ابو مستشفى وتجيب له هدية حلوة و معاها كارت انا حاكتب له فيه رسالة امتنان انه الأطباء اللي زيه بيوضحوا لنا قيمة الأطباء اللي عندهم شرف مهنة واعمل له حفلة صغيرة انا واصحابي واقول له انت الحسنة السوداء على وجه مصر الأبيض والتي تظهر جمالها ولكنها ليست سوى نقطة سوداء

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ