ابقي قابليني



كنت باحب العب السيجة و هي لعبة نرسم على الارض مربعات و عليها ارقام و ننط برجل واحدة و نزق برجلينا بلاطة أو طوبة ولو رخامة تبقى قشطة علشان بتجري على الرملة و المهم ان البلاطة ما تطلعش من المربعات المرسومة على الارض و نرجعها معانا للمربع صفر و برضة علينا نرميها على المربع اللي عليه الدور و كانت اللعبة دي في الرملة افضل من البلاط أو الاسفلت و لذلك في المدرسة كنت مدمنة السيجة زي ما انا ادمنت الtetris و ال clickomania بعد كدة باجيال
انا بقيت بادور على قطع الرخام المكسور في كل شارع و كل حارة
كنت كل ما ادخل المطبخ اقول لماما
يا بختك
و ماما تسألني و الابتسامة ماليه وشها
من ايه يا حبيبتي
اقول لها
عندك رخامة كبيرة ممكن تتكسر !!!!
ومش لازم نسمع باقي الكلام اللي مامتي بتقوله في المواقف اللي زي دي لأن انا برضة كويسة و بقيت كويسة وممكن اقابلها دلوقتي بعد ما نفعت

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ