كلمة السر ... ما تاكليش



ذكرياتي 61
الاخوة شيء ثمين ثمين ثمين ، مش لازم اقعد اقول اخواتي كانوا ايه بالنسبة لي و لكن انا فاكرة ان اخويا الكبير كان اجتماعي بشدة و كل يوم كان لازم يكون عندنا حفنة من اصحابه و في ليلة كنت مانتخة و عايزة ارتاح وهو قال لي لو سمحت عشينا ، فانا رفضت لانهم كانوا مجموعة و انا تعبانة فقلت له ، ياريت كان بايدي ، انت تعشيني و تعمل لي ساندويتش معاك
راح ما كدبش خبر و شوية و لقيته جايب لي سندويتش جبنة و خيار و مقشر الخيار وانا مصدقتش
اخدت الساندويتش وبدأت آكل وشوية وواحد صاحب اخويا لقيته بيقول لي وهو بيتلفت و يقول لي بصوت واطي
ما تاكليش
وانا بصيت له ومش فاهمة
واخويا يسألني
عجبك الساندويتش
وبما ان ماما من الناس بتوع زمان فكان ان اخويا الولد هو اللي يعمل لي سندويتش و انا البنت تبقى كبيرة
وانا اقول له
تسلم ايدك
وفي كل قضمة
واحد يقول لي
ما تاكليش
و الثاني يسأل
هي عاجباكي
وطبعا قبل ما اخلص الساندويتش بقضمة واحدة
اخويا وقع على الأرض و يضحك و يرفص
وانا باقول له فيه ايه
صاحبه اللي كان عمال يقول لي ما تاكليش
قال لي
دي كوسة مش خيار
ساعتها فهمت ان الساندويتش كان مقلب
وساعتها حسيت ان طعم الخيار كان مقرمش قوي
وانا قلت يمكن يكون عجوز والا حاجة
وعلى فكرة احب ابلغكم ان الكوسة مع الجبنة مش بطالة خالص
جربوها النهاردة في العشاء

تعليقات

  1. واااااضح أنك كنتي تعبانة بجد مش دلع و إلا كنت عرقتييييها هي الكوسة بالذات ماحدش يتوه عنها ده إحنا واكلينها و عايشينها دي بقت life style :)

    ردحذف

إرسال تعليق

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ