الدم ما بيبقاش ميه



ذكرياتي 64
بعد كل المذكرات المكتوبة لازم نتفق على حاجة و هي ان انا نتيجة ذكائي الخارق الغير عادي فله آثار جانبية وهي ان انا مدهولة في اوقات كتير و دي مش شتيمة ولكن دي نتيجة ان مخي بيروح في حاجات اكبر من اني احافظ على مصروفي أو اعرف انا حطيت الفلوس فين لما ماما قالت لي روحي حطيها في الدولاب
ونتيجة لحالة الغيبوبة المستمرة فمصروفي كان بيتوه مني اول يوم اخده ، ممكن افتكره ورقة وارميه على الرغم من ان المناديل زمان كانت قماش مش كلينكس ، فما بال لو المناديل كلينكس كان زمان كل حاجة ضاعت مني حتى ورقة الجلوس بتاعة الثانوية العامة و حياتكم
اهم حاجة في الموضوع ده انك تداري الوضع ومحدش يعرف انك رميت المصروف في اول زبالة، أو انك عطيت الفلوس بالغلط و بدل الجنيه اعطيت العشرة
وبناء على ما سبق فانا بعد يومين من الشهر بابقى على الحديدة واسال ماما لو ممكن تديني ملحق للمصروف و مرة توافق و مرة تعترض وفي الآخر اصبح الوسيلة هو التهديد و الوعيد وانا بقى مش باقصد ارميه او اضيعه ، ولكن ذكاء خارق اعمل ايه بقى
في يوم من ذات الايام وبعد ما رجعت من المدرسة ، و الظاهر ان ماما كانت حاسة ان مصروفي ضاع فلقيتها بتقول لي
روحي هاتلنا ايس كريم من تحت
استنيت تديني الفلوس
صمت
صمت
صمت
انا قلت لك روحي هاتلنا ايس كريم من تحت
صمت
ادفعي من مصروفك وانا حاديكي ياللا روحي بسرعة والا مصروفك ضاع
وششششششششششششش
صوت نتيجة اندفاعي الشديد لخارج الاوضة قبل ما تسألني عن المصروف
رحت لاخويا الكبير الجميل اللي لازم يقف معايا في المواقف دي
ممكن تسلفني اجيب ايس كريم و ابقى ارجعلك الفلوس لما اقبض
بص لي وقال
اطلبي مني بادب و قوليلي
انت ملاذي الوحيد ، انا من غيرك ما اسواش حاجة
وانا كنت مراهقة بقى وشخصية بقى و مش عايز اصغر نفسي
صوت ماما في الخلفية .....انت نزلتي والا لسة
رحت قلت بسرعة شديدة
انتملاذيالوحيدانامنغيركمسوشحجة
قال لي و بالراحة جدا
لا .... صمت .... لا ...
بالراحة وتعنيها
رحت قلت بالراحة و الدم بيغلي و يفور
صوت ماما في الخلفية .... انت فين
انت ملاذي الوحيد ، انا من غيرك ما اسواش حاجة
يقول لي
يا ريت تنزلي على رجل و تقوليها وانت على ركبتك
اتنرفزت وقلت انا حاقول لماما ان مصروفي ضاع وخلاص بدل الذل ده
طلعت من الاوضة وسمعت ماما
انت فيييييييييييييييين
رجعت و ركنت على ركبتي
انت ملاذي الوحيد ، انا من غيرك ما اسواش حاجة
مش حاطول عليكم لكن هو اصر ان انا اقولها بالراحة واعنيها و لما وافق على الطريقة اللي قلتها قال لي :
انا آسف معيش فلوس انا خلصت مصروفي
آآآآآآآآآآآآه ه ه ه ه
طلعت لماما وطبعا وشي احمر مزنهر من النرفزة و نفسي مقطع و عيوني كلها دموع وقلت لها
انا مصروفي ضاع
صعبت على ماما و قالت لي
ما قولتيش ليه
خذي الفلوس اهيه
ورحت جري اشتريت الايس كريم و اتصالحت مع اخويا بعد 3 سنوات تقريبا وده لان الدم ما بيبقاش ميه بس

تعليقات

  1. و الموضوع ده إستمر لحد إمتى ؟؟؟

    أنا برضو كنت باتوووه حبتييين و كنت بحط ريمووت التليفزيون في التلاجة و البييت كلوو يقعد يدور :))))

    ردحذف
  2. الموضوع ده الى الآن ، ده انا كمان سألت دكتور على السبب هل هو تصلب شرايين او الزهايمر و لكن هو قال لي بعد تفكير عمييييق
    انت بس مخك مشغول

    ردحذف

إرسال تعليق

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ