.... ولد .... ولد....

ذكرياتي 66
كان طول عمري شعري جميل جدا ، بس ..... خفيف
وده مش ذنبي
و كنت اشوف البنات معايا في الفصل وكل واحدة بتضفر شعرها وارجع البيت اقول لماما عايزة ضفيرة و ماما ترفض وتعمل لي بوكلات زي ماري انطوانيت وتستخدم القلم الرصاص علشان بتلف شعري عليه و بعدين تشيل القلم و يفضل شعري بوكلات بوكلات
مكانش الصراحة بحب شعري كدة طب وانا مالي ومال ماري انطوانيت دي حتى شكلها غريب
في يوم اصريت بعد الحمام الجميل ان ماما تعمل لي ضفيرة وراحت ماما مضفرة شعري من ورا وانا مش شايفة حاجة ، طب و اتمنظر ازاي و انا مش شايفة شعري يبقى لازم نعمل ضفيرتين وماما مش عايزة تحرجني و تقول لي انه طالع ضفيرة بالعافية اساسا
عملت ضفيرتين من الناحيتين من غير ما تحط فيهم ماما القلم الرصاص لكن الصراحة هم نفسهم الضفيرتين كانوا عاملين زي القلم الرصاص المدلدل من ورا وداني
المهم ان انا انبسطت و مشيت فخورة بنفسي جدا لاني اثبت فعليا لاخواتي الصبيان اني بنت و ست البنات كمان لغاية لما لقيت ان الضفاير سهلة جدا جدا للأولاد علشان يشدوا شعر البنات منها وبقيت طول ما انا ماشية في البيت يطلع لي واحد منهم يشدني من ضفيرتي و لذلك رجعت لقصة الجارسون في اسبوعها
قلت لنفسي .... ولد .... ولد..... زي بعضه بس فروة راسي تفضل سليمة

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ