الغذاء اليوم مفاجأة

اول ما اتجوزت كانت واخداني الحماسة
الفطار خمس نجوم وفوطة حمراء وفوطة صفراء ولازم حاجة سخنة وحاجة باردة وعصير
والغذاء خمس نجوم برضه فوطة حمراء وفوطة صفراء وحاجة مغذية
والعشاء نقول اربعة عشان ما اكذبش
انزل اشتري الخضار بنفسي وانقي كل حاجة
اقف طوابير الفراخ ولكن اياميها الحمد لله اتحلت الازمة وبقينا نلاقي من غير ما نقف طابور
وده لرغبتي ان جوزي يتفرغ للبحث العلمي ويترقى وانا كنت مهندسة كمبيوتر لكن عارفة ارتب نفسي
المهم ان انا كنت باحب اعمل الحاجة كويس لغاية لما خلفت
اصبح الوقت مش سايع لا خمس نجوم ولا خمس كواكب ولكن على مين
انا اموت نفسي بس اعمل الحاجة كويس
خلفت تاني
الكواكب بقت مصابيح لكن برضه باحاول
وفي يوم قلت لجوزي بعد اذنك وانت راجع من الكلية اشتريلي خضار لان معايا الاتنين مش باعرف اشتري بيهم
قال لي من عيوني
وجاء الظهر ومعاه الخضار
فتحت الكيس لقيت
خمسة كيلو بصل
ثلاثة كيلو فاصوليا
بس خلاص
الله
هو ده الخضار
قال لي ما انتي مش بتقولي عايزة ايه اللي لقيته
قلت له معاك حق هو ده اللي حتاكله
يوم السبت فاصوليا
يوم الاحد فاصوليا
يوم الاثنين فاصوليا
يوم الثلاثاء وهو راجع اول ما فتحت الباب قلتله ايه رأيك في المفاجأة النهاردة عاملة تغيير
قال لي ايه حناكل ايه
قلت له
فااااا صصصصصوووووليييييا


تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ