ادفع انت

لما تشتري عربية جديدة كل التحكم فيها متغير
ومعاك الكتالوج بتبقى مطمئن
ولو معاك خط ساخن بتبقى مطمئن اكتر
لكن لو تعرف اللي صمم العربية ونفذها يبقى احسن واحسن واحسن
انا بقى باعتبر ان الكون ده معايا اللي صممه ونفذه
يعني ربنا سبحانه وتعالى معانا وممكن نتواصل معاه بسجدة صغيرة والا تسبيحه حلوة
اللي باقوله ان كمان معانا الكتالوج اللي ربنا باعته وهو القرآن
بارجع للقرآن في المواقف
لو مكتوب فيه اعمل ايه يبقى ربنا ادرى مني
لو مش مكتوب يبقى اشغل مخي
يعني لما ربنا يقول
في سورة فصلت
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم
وَلَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَلَا السَّيِّئَةُ ۚ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ (34)
خلاص يبقى لازم ادفع بالتي هي احسن
يعني اللي يقول لي صباح الخير
اقول له صباح الخير ازيك
اللي يقول لي انا مبسوط منك
اقول له انا مبسوطة منك علشان انت الاحسن
المهم ان فعلا الدفع بالاحسن دي مطلوبة حتخلي الدنيا منورة
جربوها
#جربتها_ونفعت

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ