قطط الاسرة المالكة

انا باحب القطط ولكن والدي الله يرحمه كان يرفض وجودهم في البيت وبعد الزواج وجدت ان حمايا الله يرحمه يحب القطط
الله
حيبقى فيه بيت فيه قطط وبمباركة العائلة المالكة
وحالعب معاها واديها حنان السنين
وحب السنين
ولعب السنين
وبالاخص ان قائد القوات المنزلية في صفي
دخلت البيت بعد ما حمايا جاب القطة وقلت له هي فين يا انكل
قال لي تلاقيها مستخبية في حتة
بس بس
يا فلانه
سألته هي اسمها ايه
قال لي ما سميتهاش
طب شكلها ايه
قطة حتكون شكلها ايه فار يعني
استنيت تطلع من مخبأها مفيش
يا هانم يا ست يا بتاعة انتي فين عايزة اصاحبك والعب معاكي
عدى اليوم اللي بنتغدى فيه عند حمايا وهي ولا حس ولا خبر
تاني يوم
يالا يا حبيبي نقضي اليوم مع والدك
طبعا هو ما حيصدق ويالا بينا
دخلت ادور عليها مفيش
هي بجد موجودة لان شفت مخلفاتها في الحمام جاتها القرف
بعد ساعة كدة وانا قاعدة في حجرة المعيشة قوم الاقيها بتخربش رجلي
هو ده اللي قدرتي عليه
مسكتها من ايدها وطلعتها
قطة فعلا ومفيهاش مسحة جمال
الوانها غريبة وشرسة
حاولت العب معاها
فشر هي اتخلقت تغلس علي بس
خلتني طول ما انا قاعدة رافعة رجلي فوق لان الشراب اتقطع ومش عايزة رجلي هي كمان تتقطع
بعد اسبوع من الهم ده سألت حماي
- هي القطة دي لازمتها ايه
قال لي
- امان من الفيران
-بس انا عمري ما شفت فار عندكم ومتهيألي عمره ما حيدخل فار
-ايوة بس القطط نفسها في البيت حلو يخليه انظف
-يعني مش للعب مثلا
-لا دي مش بتلعب
-دي لازم اسربهالكم او اسمها بسم فيران عشان تجيبوا غيرها
- تسميها انت اتجننتي
- لا يا انكل عشان يعني تبدلها بواحدة لذيذة وبتلعب
طبعا كلنا عارفين اني باهزر على الرغم من ان والدتي كانت دايما تقول لي بلاش الهزار في الجد الناس بتصدق
بعديها لقيت حمايا عينه علي في كل خطوة
ولو القطة جالها اسهال يجري يسألني
انتي حطيتي ايه في اكل القطة وانا والله بريئة
انا عمري ما كنت حاؤذيها وان كنت عايزاها تمشي من البيت
انما جبت لنفس الكلام وخلاص لغاية لما واحد ابن حلال قريبهم دكتور بيطري قال لهم ازاي تجيبوا قطط في البيت دي كلها امراض وبالتالي مشوا القطة ومشوا الحلم ان يكون عندي قطة في منزل الاسرة المالكة 

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ