مين بينادي

نظرا لان مذكرات شغالتي اعجبت الكثيرين فقررت اقص بعض من الذكريات التي اخلفتها اسم النبي حارسها الشغالة
جاءت لي واحدة من الشغالات بعد جهد جهيد لكي تساعدني في اعمال المنزل وكنت ومازلت وساظل اصحوا من النوم بصعوبة وكنت اجتهد لافتح لها الباب ثم ادخل مرة اخرى لاتمتع بدفء الغطاء ولو عشرة دقائق لاجدها تسابقني للسرير كي تأخذ الغطاء وتضعه على الشرفة وتنظر لي قائلة
حاهويلك الفرش
كانها تخبرني
عيب عليكي انا طالعة من بيتنا بقالي ساعة احترمي مشاعري
تلك السيدة الجليلة كانت تاتي لي كل عشرة دقائق لتسالني
انتي ناديتي علي
اجيب بأدب
لا محصلش
وبعد عشرة دقائق أخرى تاتي مهرولة من المطبخ
ناديتيني
اجيب بهدوء
ما حصلش
ثم حين اريدها وانادي
علية وهو اسمها
يا عليه
يا عليااااااااااااااا
وارفع من صوتي واصرخ
عاااللييييييااااااااااااه
ثم اخطو وانا انادي
الى ان اصل للمطبخ وانا على بابه
عليه
عااللييييه
ثم اقف بجوارها الى ان اربت على كتفها لتنتفض وهي تن
تنظر لي بتعجب
فيه حاجة
بعد ان اطلب ما اريده اعود وهي خلفي لتسالني
بتنادي علي

اكيد شفتوها وهي بتجري وانا وراها عايزة اعضها
الحمد لله اللي بعدها كانت بتسمع دبة النملة ولكن ده موضوع تاني يطول شرحة 

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ