ابنك اوعى منك

كنت عايزة انزل اشتري شوية حاجات وطلبت من جوزي فلوس وكان رايح يلعب اسكواش مع واحد صاحبه
على ما قرر ولبس كنت باصلي في الاوضة ورايح قايلي
خذي من المحفظة ونزل
ابني في اولى ابتدائي ساعتها ماشي وراه يقول له
ازاي تقول لمامي خذي من المحفظة
دي ممكن تاخد كل اللي في المحفظة
قال له لا هي حتاخد اللي عايزاه
قاله انت ما قلتلهاش خذي اللي عايزاه انت قلتلها خذي من المحفظة
وانا باصلي وسامعة الكلام وجوزي يكمل
ما تاخد اللي في المحفظة مش مشكلة دي مامتك
يرد ابني الفصيح ابو ميت لسان
لا قول لها بعد كدة خذي كام من المحفظة مش خذي من المحفظة
وجوزي يضحك وانا خلصت الصلاة ونزلت فيه بوس
الصراحة هو عنده حق انا ممكن اخد المحفظة وصاحبها كمان
وهو نفسه لما كان جوزي مسافر عشان يخليه يشعر انه ولد ومهم عطاله المحفظة اللي مغلباه وقال له انت راجل البيت ولما يعوزوا حاجة يطلبوها منك
قال له لا انا مش راجل البيت
انا لسة عيل البيت
ما اقدرش احافظ على المحفظة معايا
عرفت اربي الصراحة

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ