من اهم علامات الذكاء !!!! الدهولة

من زمااان وانا مش مركزة كنت باعتبرها من علامات الذكاء ....... ولازلت اروح المدرسة ناسية نص الادوات اروح الامتحان من غير المقلمة افتح الثلاجة ومش عارفة انا فتحتها ليه الاهم ان ممكن وانا سايقة مروحة البيت اعدي البيت واتجه الى نهاية كورنيش اسكندرية ولما افوق قرب المنتزة ارجع واكتشف اني اخذت الكورنيش في الاتجاه التاني لآخره وفي الآخر عشان اروح افضل وبصوت عالي اكلم نفسي في العربية انا مروحة البيت انا مروحة البيت عادي ومتعايشة وفي يوم واحدة صاحبتي عايشة في امريكا قالتلي جيبي بوست ات post it وهو ورق بيلزق وملون تكتب فيه وتلزقه على اي حاجة واكتبي فيه كل اللي عايزة تفتكريه وقلت والله فكرة كتبت على الورقة تصوير البطاقة والرخصة وقلت عشان لما يضيعوا اعرف اطلع بدل فاقد وتاني يوم صحيت من النوم ورحت الشغل قابلت اول زميلة لي صباح الخير وبوسة من هنا ومن هنا لقيتها بتقول لي آه ده انا عايزة اصور البطاقة والرخصة استغربت جدا قلت ايش عرفها ان انا فكرت في الموضوع ده قبلها بيوم بعديها بخطوتين شفت زميلي صباح الفل وبعديها على طول آه ده انا عايز اصور البطاقة والرخصة ولما تكرر الموقف سألت اللي بيقول كدة اشمعنا النهاردة اللي افتكرت الموضوع ده قال لي عشان انتي كاتباها على الشنطة بصيت لقيتني ملزقة الورقة البوست ات الصفراء المزهزهة على الشنطة من برة وماشية بيها عاملة اعلان يالا اهي دي ضريبة العبقرية

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ