والله العظيم بافضفض

ساعات يبقى نفسك تتكلم مع حد عشان تفضي قلبك يعني مش الغرض ان عندك مشكلة عايزة تتحل او عايز تسمع رايه فيها
انت غرضك تتكلم وبدل ما تكلم نفسك في المراية انت عايز انسان يتفاعل يعني يزعل لما تقول له مظلووم ويضحك لما تقول له عملت فيه مقلب المهم ان انت مش عايز مدرس والا ام تانية تزعقلك وتقول لك اعمل وما تعملش
فيه ناس تبتدي تقول لها اسكت انا تعبان من كذا
ويفضل يقول انت غلطان وكان لازم ما تعملش كذا ولازم تعمل كذا وازاي عملت كذا وما عملتش كذا ويفضل يقرف اهلك عشان غاطت واتكلمت في الموضوع ومن هؤلاء الاشخاص
انا واعوذ بالله من قولة الانا
تصوروا اني اكتشف بعد خمسين سنة من حياتي اني مش لازم اعطي حلول للناس
مش لازم اتعاطف للدرجة اللي تخليني اتابع صاحب المشكلة لما اقرفه
كان لي صديقة تشتكيلي وانا اقعد اقول لها ازااااااي
مين قاااااااال
واعملي وما تمعمليش
وكانت يتشتكيلي وانا متاكدة انها في الآخر حتشتكي مني
وفي لحظة كدة من اياهم قلت لها
هو انتي بتشتكيلي عشان نحل المشكلة مع بعض والا انت بس بتفضفضي
قالت لي بافضفض
طيب كويس قولي يا ختي وفضفضي براحتك
ومن ساعتها لما اقعد مع حد ويشتكيلي اسأله
دي فضفضة والا حل
لو فضفضة ماشي نسمع ما عندناش اكتر من الوقت
لكن لو حل يبقى واقعته سوداء
لاني انا مش باسيب الموضوع الا لما احله
فاهمين
محدش يقول لي حل واسيبه

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ