الدرج اللي على الشمال

كان عندي شغالة وكنت متأكدة انها مش بتسرق مش عشان باعرف المستخبي ولكن عشان لم تثبت عليها الجريمة
وفي يوم المقص بتاعي ضاع
المقص ده اساسا كان سينجر
والدتي اعطيتهولي وهي بتقول لي المقص ده سنجر ومادام قالت سنجر يبقى ماركة يبقى حاجة كويسة يبقى لازم احافظ عليه
الشغالة جت وسألتها على المقص
ما شفتوش
المقص يا بنتي
مش عارفة هو فين
قلت لها
بكرة انا نازلة وحتدوريلي على المقص في البيت كله ومش حتكملي معايا لو ما لقيتش المقص
نزلت تاني يوم ورجعت الظهر
قلت لها لقيتي المقص
قالتلي واسمعوا الجملة اللي جاية
انا دورت في البيت كله وما لقيتهوش لكن الحتة الوحيدة اللي مادورتش فيها هي درج النيش الشمال اللي فوق
يعني كل البيت بكل حجراته بكل ادراجه بكل شيء تصل اليه يدك دورت عليه ما عدا
الدرج الشمال فوق
مش محتاجة واحد واخد دراسات عليا علشان يعرف انها حطته في درج النيش الشمال فوق
قلت لها
خلاص انا حادور في الدرج
اوبااا
لقيته في الدرج الشمال فوق مش الشمال تحت ولا اليمين فوق ولا اليمين تحت
قلت لها وانا كلي مفاجاة ان الدرج الوحيد اللي مادورتش عليه لقيت فيه المقص
مع العلم ان انا كنت بادور قدامها في ادراج النيش كلها
ما علينا
ما هو الذكاء له ناسه
ما عمرتش معايا كتير اكيد
لان ممكن الاقي الذهب في الدرج الشمال فوق والفلوس في الدرج الشمال فوق ومش بعيد جوزي هو كمان 

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ