ترام اسكندرية او التروماي

انا جيت اسكندرية اقامة دايمة في سنة ٧٣ يعني سنة نصر اكتوبر وكنت ما كملتش ١٨ سنة وماعييش عربية ومامتي كانت بتستحلفني ما اركبش تاكسي عشان باحب البس دهب وبعدين اتخطف
كنت استنى اخويا يوصلني الكلية بالعربية ولكن ممكن ارجع لوحدي
ممكن اركب مع صاحبتي رايح لكن ارجع لوحدي والصراحة اول يوم قررت ارجع فيه لقيت اللي اتعرفت عليهم كلهم رايحين للترام او التروماي وانا كنت جاية مع اخويا وبابص في شنطتي لما وصلنا ما لقيتش معايا فلوس
اوبااااا
بصيت لوحدة من اللي اتعرفت عليهم وقلتلها
انا نسيت الفلوس في البيت
ضحكت وقالت مفيش مشكلة خالص تعالي معايا
مشيت معاها واخذتني لآخر العربية وقالتلي لما ييجي الكمساري يقرب منك انزلي وابقي خذي ترام تاني
ما استوعبتش اللي بتقوله
اكتشفت بعديها انها كانت بتعلمني ازاي اهرب من الكمساري
اوبااااا

بس يومها ما قدرتش الا اني اسمع كلامها لانها ما رضيتش تديني تمن التذكرة
ومن بعديها بقيت اخلي الفلوس الفكة معايا على طول
بدل الهروب من الكمساري 

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ