انا شجيع السيما ابو شنب بريمة

عايزة اقولكم على حاجة
الفيروس القوي عايز اللي اقوى منه
واللي اقوى منه هو جهاز مناعة الانسان وبالتالي الفيتامينات اللي بتتاخد علشان جهاز المناعة يقوى مهمة
لكن الاهم منه ان الانسان نفسه يشعر بقوته وبقدرته على التغلب على المرض
من غير ما تقوي نفسك وتشعر بقوتك عمرك ما حتتغلب على المرض
كنت سمعت حكاية عن اسد اسمه لامبرت مامته ماتت وهي بتولده ولقى نفسه بين الخرفان وافتكر نفسه خروف وافتكر ان واحدة من النعاج والدته
كان بيعتبر نفسه خروف ضعيف لان ما عندوش قرون ينطح بيها ولما كانت الخرفان تنطحه كان بيقع ويضحكوا عليه
في يوم جاء ذئب يهاجم القطيع
لما شاف مامته حتتاكل راح للذئب وطلع الاسد اللي جواه ومات الذئب وعاش الاسد بين الخرفان اسد مرة تانية
انت اسد وجواك اسد
ساعة ما تحس ان الكورونا جاءت لبابك
قول لها انا اسااااااد
بس تشرب مياه كتيرة لان جهاز المناعة بيطلع بروتينات كتيرة يهاجم بيها الفيروس وبالتالي الدم بيبقى لزج اكتر من العادي ولازم يكون فيه سوائل تنزل البروتينات اللي ما استخدمتش ويفضل لزوجته مقبوله والا ممكن يحصل تجلطات
وانا اساااد
#انا_شجيع_السيما_ابو_شنب_بريمة

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ