تقارير ابليس

قرر شيطانا جهنميا العام الماضي انه مش حيلعب في الفاضي حيلعب في المليان وبدل ما ياخد واحد ضعيف تعبان يروح يدور على عالم شديد يلف عليه زي التعبان وفعلا اختار واحد شديد مش واخد الدين لعبة لا بيشتغل زي القطر وبياخد باله من بيته وعياله والصبح في الكلية بيعمل ابحاث ويدي محاضرات وبعد الغذا يقعد على المكتب يكتب ويقرا وبالليل اخره توك شو
قالك الراجل ده لو عرفت اجيبه معايا يمين شمال حاخد تقرير كويس اترقى فيه ابقى ابو الاباليس
يهديك تعالى اتفرج على بنات عريانه
لا مش فاضي اشوف التليفزيون الا مع مراتي
تعالى عاكسلك كام بنت
مفيش وقت لازم اروح البحث لازم اقدمه في ميعاده في المؤتمر
سابه منه وراح لواحد شاب
فين في 24 يناير
الواد متروق وحاسس ان البلد ضايعة
قاله بص بكرة تظبط نفسك مع بنت الجيران وميل دماغها
بنت الجيران قالتله انا طالعه مظاهرة بكرة
المظاهرة بتاعة الفيسبوك
ماشي انا كمان طالع
حط جيل في شعره وربط حتة ديل الحصان الجميل وليس تي شيرت مستوردة وياللا بينا
يا اهالينا انضموا لينا
مشيوا وهو بيبص لها بطرف عينه والشيطان مين قاعد مزقطط
وفي لحظة الضرب اشتغل والبنت خافت ورجعت لورا وهو بص للعسكري التعبان ابو عصاية
قاله اختشي انت حتضرب بنت
راح واخد عصاية في دماغه
والواد وقع والشيطان اتنفض وقال رحت بلاش
وراح ناطط في ودن العسكري وقال له
ايه العيال المايصة اللي عايزة تضيع البلد اديها اكتر
ونزل العسكري بالعصايا وكل ما يلا قي عسكري ساكت يجري في ودنه
اديله
اديله ما ترحموش
وقفز الشيطان بين العسكر يمين ويسار وفي 31 ديسمبر كتب تقريره وصعد الى الريس الكبير وقاله شفت انا خليتهم يموتوا بتاع خمسين ويشوهوا ويكسروا ويبوظوا مباني
ايه رأيك اترقى
مسك ابليس التقرير وقال له
روح العب بعيد
قول له انت عملت ايه يا شيطا اصل انا مخلفتش الا شيطا الواد الخلبوص
شيطا قاله لا
انا ما العبش على المكشوف ابدا
انا مسكت واحد من اياهم خليته مع الثوار وفي وسطيهم
واهو دلوقتي مليون واحد في حزب الكنبه بيلعن الثورة وسنينها
وكل اللي انت موتهم حيروحوا بلاش
بكى الشيطان بكاءا شديدا وقرر ان
يسقط يسقط حكم العسكر 

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ