السياسة ما فيهاش قمص


السياسة ما فيهاش قمص
اللي يتقمص يقعد ما يتحركش
انا مش بتاعة لا سياسة ولا قمص
لكن مش مقموصة حاليا من السياسة
الموضوع اكبر مني بكتير
الصورة مش بتوضح معايا اكثر مع الوقت بالعكس بتتملي الوان والالوان بتدخل في بعض
انا لا عمري باحب السياسة ولا شاطرة فيها
انا بتاعة شغل
انا بتاعة ما تقعديش لحسن حد يكون عايزك
انا بتاعة الايد البطالة نجسة
لما انزل بوست والناس تكلمني في السياسة بابقى عايزة اقولهم
مش انا ياريس
طول ما فيه حاجة تتعمل للبلد لازم تتعمل وكأن الدنيا في سلام دائم
اللي بيقعد يتكلم عن ملفات داخل البلد وخارج البلد دي برضه مش بتفرق معايا لان انا مش قاعدة بافكر في الدنيا كلها
انا بافكر في خطة تخلي الناس في البلد تقدر تعيش كويس وما تبقاش في حالة من الخوف والفقر
المرض والجهل بيولدوا خوف والفقر بيدعم الخوف ده لانه بينزع الامل ويؤكد على الالم
لو كان مفيش امل في البلد دي كنت قعدت اتفرج على التليفزيون واسلي نفسي بمسلسل ياخد دماغي زي الحشيش واقعد اشوف العلاقات الانسانية والمخططات بين اطراف المسلسل ولكن الدنيا فيها حاجات لو اتعملت فيه ناس كتيرة حتنام مش خايفة من بكرة
ان شاء الله نقدر نعمل الموضوع ده في اماكن متفرقة باشكال مختلفة تخلي ان كل منطقة عندها امل انها تتغير ويبقى معاها على الاقل حد الامان
#محدش_يكلمني_سياسة_انا_بتاعة_تنمية
#حاشيل_من_عندي_على_طول
#روحوا_دوروا_على_منبر_والا_حزب

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

علامة الاذن التيسير

يجب التمهيد لوجود برص في البيت

الانسان تاريخ